A karácsony nem ment fel minket az egészség alól

A karácsonyi nagy kajálások és pihenések mellett talán a mozgás az utolsó, ami eszünkbe jut. Nincs is ezzel baj, hiszen az egész éves munkát sokunknak rituális semmittevéssel esik jól kipihenni. Ha azonban igényed van rá, vagy picit rákészülnél az újévi fogadalmadra, némi sportot beiktathatsz az ejtőzés mellé.

Nádasi Krisztián, személyi edző, a funkcionális köredzések ásza

Karácsonykor mi magyarok hajlamosak vagyunk elfeledkezni az ünnepi asztalnál arról, hogy van még holnap is. Mert meg kell kóstolni a nyolcadik fajta süteményt - ami mindig csak egy falatka -, a két szelet bejgli és a fáról elcsent szaloncukor meg függelék között. De enni kell mind a három levesből, meg a hatodik főételből is, ugye. Edzőként sokszor hangoztatom az étkezés fontosságát az alakformálás szempontjából. Karácsonyra tekintettel azonban ennek kiváltképp jelentősége van. A túlevésnek a szervezetet ért hatalmas sokk mellett az a másik eredménye, hogy bizony napok alatt érezhetjük az olykor alvásba, vagy asztal mellőli pihenésbe torkolló evés hatását a ruháinkon, vagy a tükörben is. A fő tanácsom az lenne, ami általánosan is igaz: együnk lassabban és kevesebbet. Ha tényleg mindent meg akarunk kóstolni, akkor meg pláne kevesebbet.

Az igazán elszántak találnak karácsonykor - vagy a két ünnep között - is nyitva tartó termeket és vannak elvetemült edzők is, akik alig várják, hogy becsekkolj az órájukra.

a hét edzője karácsony evés Krisztián

Ugyanakkor azt gondolom, hogy a szeretet ünnepén nem baj, ha tényleg engedünk egy kicsit az egész éves hajtásból és alternatív mozgásformák felé tolódunk. Például, ha a terem helyett inkább a szabadban sétálunk, vagy kirándulunk egyet - akár családostul. Vagy ha már együtt a család, nézzünk meg egy felnőtt játszóteret. Ha semmi esetre sem akarunk az otthon fenyőfa illatú melegéből kimozdulni, de vágyunk egy kis mozgásra, akkor szerezzünk egy-két flakont (vagy megpakolt ételhordót), ami jó lesz súlynak és végezzünk egyszerű, saját testsúlyos gyakorlatokat, mint guggolás, fekvőtámasz, karhajlítás, szökdelés, plank, stb.

Tovább

Edzők górcső alatt: Molnár Böbe - A Cleopatra torna eredményeként a szexualitás mélyebb megélése is vár ránk

Ebben a sorozatban csupa okos dolgot olvashattok edzőktől, akik egytől egyig ugyanarra az 5+1 kérdésre válaszolnak. Így tett korábban a nagy kedvencem, Ágh Csaba és az izmos testtel is nagyon szexi Péntek Enikő is.

A sort Molnár Böbe folytatja, akinek az óráján még a földanya is ott volt.

edzők górcső alatt edzés torna motiváció edző nőiesség a hét edzője

1. Miben rejlik az általad oktatott sport különlegessége?

A Cleopatra- Torna az érzéki és tudatos nők sportja. Amikor testünk izmait fizikai síkon eddzük, fontos, hogy azzal egy időben önbizalmunkat is erősítsük. A torna során a képzelőerőnk "izmait" is tréningezzük. Felszabadítjuk tudatalattinkból azokat az érzelmi diszharmonikus energiákat, melyek intuícióink útját állják. A mozgásforma mozgásterápiaként is működik. A meditáció és a speciális energiagyakorlatok révén tudatosíthatjuk, kiaknázhatjuk a bennünk rejlő lehetőségeket, pozitívan megélhetjük nőiességünket. Megtanulhatjuk azt, hogyan állíthatjuk női energiáinkat, kisugárzásunkat annak szolgálatába, hogy életünk minden területén sikeresebbek lehessünk. Mindezek eredményeként az érzékiség, az intimitás és a szexualitás mélyebb megélése vár még ránk.

Tovább

Edzők górcső alatt - Szabó Anna: "Nem vagyok híve a kilók beteges számolgatásának"

Miután kipróbáltam a Curves edzést, egyértelmű volt, hogy ezen a héten egy ebben tevékenykedő edzőnek teszem fel a szokásos 5+1 kérdést. Szabó Anna gondolatai következnek.

a hét edzője motiváció
Szabó Anna

1. Miben rejlik az általad oktatott sport különlegessége?

A Curves módszer különlegessége abban rejlik, hogy bármilyen életkorban és fittségi állapotban el lehet kezdeni ezt az edzést. Olyan hölgyek is mozoghatnak nálunk, akik egyáltalán nem, vagy már nagyon régen sportoltak, valamint az is megtalálja a mozgás örömét, aki eddig is sokat sportolt. Mindenkit ismerünk, mindenkinek tudjuk a nevét és mindenkinek odafigyelünk az egészségi állapotára. A nálunk edző hölgyekkel az első alkalommal együtt tűzzük ki céljaikat, megbeszéljük, hogy mit szeretnének elérni a mozgással és fejlődésüket havi rendszerességgel követjük. Ami még különlegesség, hogy csak hölgyek edzenek nálunk, így nem kell feszengened, nyugodtan jöhetsz laza, kényelmes ruhában edzeni, hiszen a mozgás a lényeg. A köredzés mindig személyi edző felügyelete mellett zajlik, nálunk nincsenek órák, nyitvatartási időn belül az edzés bármikor megkezdhető és csak 30 percig tart.

2. Kigyúrt, szálkás vagy elfér egy kis felesleg?

Szerintem az a lényeg, hogy az illető egészséges legyen, és jól érezze magát a bőrében. Nem vagyok híve a kilók beteges számolgatásának és a másokhoz való viszonyítgatásnak sem. A kigyúrt és az "egy kis felesleg" irányban is el lehet menni a végletekig, de egyik sem egészséges.

3. Mik a jó edzés alapismérvei?

Fontos, hogy jól felépített, előre megtervezett legyen, mindenképpen legyen bemelegítés, levezetés és nyújtás. Határozzuk meg, hogy mit szeretnénk elérni, mit fogunk átmozgatni: erősíteni szeretnénk vagy kardió edzést, esetleg a kettőt felváltva, valamint hogyan tudjuk vele feszegetni a saját határainkat. Nagyon fontos az edző szerepe abban, hogy az edzés változatos, ugyanakkor hatékony is legyen. Fontos, hogy figyeljen a vendégeire, motiválja őket, mutasson nekik példát.

a hét edzője motiváció

4. Mitől lesz valakinek egészséges az életmódja?

Attól, hogy odafigyel magára, a teste jelzéseire és tudatosan éli az életét. Ami első körben fontos az a megfelelő mennyiségű víz fogyasztása (cukros italok helyett) a kellő mennyiségű zöldség és gyümölcs beépítése az étrendbe, valamint a rendszeres testmozgás. Figyeljünk oda, hogy ne maradjon ki a reggeli és inkább többször együnk kevesebbet.

5. Melyik sporteszközt tartod a leghasznosabbnak?

Hasznosság szempontjából nem tudnék egyet választani, mert nálunk úgy vannak kialakítva a hidraulikus gépek, hogy mindegyiken más-más izomcsoportot dolgoztatunk meg. Ha a vendégeink visszajelzéseit nézem, sokaknak a farizom gép, másoknak a forgató gép (amely a hasizomra hat) a kedvence. Ha nekem kéne választanom én a lábkitoló gépet mondanám, mert én azt érzem a legnehezebbnek, ezért abban van nagy kihívás.

+1 Milyen motiváció az, amely mindig hat rád, ha nincs kedved mozogni?

Csak elindulni nehéz, pláne ha tél van, vagy ha esik az eső és fúj a szél. Tudom, hogy ha már ott vagyok az edzésen, akkor ki tudok kapcsolódni és magamra koncentrálni és a végén ugyan elfáradok, de minden porcikámon érzem, hogy élek.

Az egészséges életmód a test és a lélek közös nevezőjében mérhető? Olvasd el az általam sokra tartott edző, Ágh Csaba írását!

Tovább

Edzők górcső alatt – Balázs Adrienn: „Ha becsúszik, néha egy kis csoki, akkor sem jön el a világvége” 

Balázs Adri óráját, az Intervallt már teszteltem, most az ő válaszol a kérdéseimre!

motiváció a hét edzője
Balázs Adri

1. Miben rejlik az általad oktatott sport különlegessége?

Az óra felépítését tekintve közepes és magas intenzitású gyakorlatok váltakozásából épül fel, amely jelenleg a leghatékonyabb edzésforma. A test nehezen tud alkalmazkodni a változó tempóhoz, így maximális a zsírégetés, no meg a kihívás is. :) Az erősítő részekkel kiegészítve pedig szép tónusos, szálkás test formálható. Az egyik legnagyobb értéket pedig maguk a vendégek teszik hozzá, hisz egy igazi közösség formálódik edzésről edzésre, ami a termen kívüli közös programok folyamatosan erősítenek.

2. Kigyúrt, szálkás vagy elfér egy kis felesleg?

Hú, de jó kérdés, köszönöm! Lehetsz bármelyik, de a legfontosabb, hogy a tested kinézete nem kerülhet előtérbe az egészséged rovására. Az helyes táplálkozás és a jó edzések mindenképp meglátszódnak a külsődön. Tiszteld magad annyira, hogy nem "használod ki a tested", de ez fordítva is igaz, tápláld megfelelően és meghálálja. Az én szívemhez legközelebb az atletikus kinézet áll közel, de mindezt csakis az ésszerű keretek között.

3. Mik a jó edzés alapismérvei?

Kihívás, fejlődés, holtpontok, helyes kivitelezés, jó hangulat, sok mosoly, összetartó közösség. Én személy szerint imádok mosolyogva "kimászni" egy edzésről. :)

motiváció a hét edzője

4. Mitől lesz valakinek egészséges az életmódja?

Számomra ez a fizikai dolgok mellett belső tényezőket is jelent. Ha edzel, eddz keményen, viszont örömmel és szeretettel. Egyél jókat, a tested számára hasznosat, ha becsúszik, néha egy kis csoki, akkor sem jön el a világvége. Fontos a minőségi idő fordítása a pihenésre, a kikapcsolódásra, az alvásra, a szeretteidre, a barátaidra. Ha mindig van célod (az élet több területére is), az mozgásban, fejlődésben tart. 

5. Melyik sporteszközt tartod a leghasznosabbnak?

Megfelelő kreativitással szinte bármi lehet hasznos. Szeretem a rugalmas ellenállásokat és az instabil eszközöket. A sportmúltam miatt pedig eléggé labdamániás vagyok.

+1 Milyen motiváció az, amely mindig hat rád, ha nincs kedved mozogni?

Sosem volt olyan érzésem, hogy nem akarok mozogni, kívánom, hogy mindenki megtapasztalja ezt az érzést!

Motivációból sosem elég? Olvass többet a témáról!

Tovább

Edzők górcső alatt: Leirer Aliz – „Egy jó edzésnek van eleje, közepe, vége!”

Miért kell dicsérnünk magunkat és hogyan lehet egészséges az életmódunk? 5+1 kérdés és válasz egy Hot iron edzőtől!

a hét edzője Leirer Aliz

Miben rejlik az általad oktatott sport különlegessége?

Alakformáló és Hot iron órákat tartok, és imádom, ahogy a kettő kiegészíti egymást. Az alakformáló óráim során leginkább a kardio, a Hot iron órákon az erőgyakorlatok dominálnak. Az aerobik vonal számomra azért különleges, mert jól variálható, gyors, pörgős, lendületes, sokszor észre sem vesszük, hogy éppen edzünk, elfáradunk.

A Hot iron egy csoportos erő-állóképességi, zenére végzett súlyzó rudas edzésmódszer, amelyet egy szakképzett edző irányít; 8-12 hetes periódusokkal dolgozik, ez alatt az idő alatt az izomzatnak elég ideje van megismerni a főbb gyakorlatokat, épp ezért fokozatosan szokunk meg egy adott terhelést. Ha már elsajátítottuk a helyes technikát a Hot iron I program során, jöhet a következő lépcsőfok, a Hot iron II, majd az Iron Cross.

Tovább

Mehet a like!

Budapesti sportok - Move it, Blondie

blogavatar

Sportolnál, de sosem hallottad az edzés nevét azelőtt? Nem tudod, mit válassz, mennyibe kerül és hogy mire számíts? Ne kockáztass, én minden sportot kipróbálok helyetted Budapesten - tapasztalataimat a blogon osztom meg Veled! Emellett ismert emberektől, sportolóktól, edzőktől olvashatsz inspirációkat, hogy még a legzordabb időben vagy fáradtan is örömmel menj el edzeni. Mindez egy lelkes, szőke lány szemén keresztül, szubjektíven - nem csak nőknek! Földön, vízen, levegőben.