Izmos test és sport – de nem bármi áron!

Új sorozatomban a hét edzőjének égisze alatt minden alkalommal más edzőnek teszem fel ugyanazt az 5+1 kérdést. A kérdések mindig ugyanazok, a válaszok sportonként eltérőek. Vincze Tímea rúdtáncot és hozzá kapcsolódó „légies” sportokat oktat. Már bőven a felnőtt éveiben, nagy súlyfelesleggel kezdett el balettozni, majd rákapott a rúdtáncra. Rengeteget mozog, mégis azt vallja, a sportot nem kényszerből kell csinálni!

Vincze Tímea

Miben rejlik az általad oktatott sport különlegessége?

A rúdtánc fitnesz és az aerial hoop (légtornász karika) különlegessége abban rejlik, hogy egyik sem átlagos, megszokott mozgásforma. Tornászok, táncművészek, akrobaták, artisták - tehát nem átlagemberek - űzik ezeket a sportokat. Hozzánk mégis teljesen hétköznapi emberek járnak a terembe, akik nem rendelkeznek ilyen jellegű sportmúlttal. Az élő példa én vagyok, aki 30 évesen találta ki - nem kis súlyfelesleggel-, hogy elmegy egy felnőtt balett tanfolyamra, mert meg akar tanulni spárgázni. Utána pedig következett a rúdtánc, ami szintén hatalmas fizikai erőt igényelt. Valami még különleges ezekben a mozgásformákban: úgy épülnek egymásra a szintek, hogy egy teljesen átlagos fizikummal rendelkező ember is képes már az első órán végrehajtani egy-két trükköt. Az általam oktatott mozgásformák növelik a koordinációt, az erőnlétet, a hajlékonyságot, az egyensúlyérzetet és rettenetesen jól formálnak.

Kigyúrt, szálkás vagy elfér egy kis felesleg?

Ez egy érdekes kérdés, mert mostanában egyre jobban a kigyúrt, szálkás test felé tendálunk. Itt most inkább a női nem szemszögéből közelíteném meg a kérdést.

Legyünk őszinték magunkhoz: testépítő-fitnesz szakon végeztem és jól tudom, a nők nem arra lettek teremtve, hogy katonák legyenek és szerintem arra sem, hogy 2 gyerek után ellustultan, a szülésből megmaradt plusz 10-20 kilogrammal éljenek. Visszakanyarodva ez eredeti kérdéshez, én mindenképp az izmos testalkatot részesítem előnyben, amely mögött erőnlét is rejtőzik. Szálkás szeretnék lenni, de ha nem diétázom végig az életem, akkor nem fog menni, mert imádok enni, éppen ezért elfér egy kis felesleg itt-ott. Szerintem erről a kérdésről azok a nők, akik rendben vannak saját magukkal ugyanígy vélekednek.

Mik a jó edzés alapismérvei?

Amikor azt a visszacsatolást kapod, hogy a vendéged heti rendszerességgel visszajár és elkezd az élete részévé válni a rúdtánc vagy a légtorna. Jó edzés az, amikor látod, hogy a vendéged a kezdeti botladozások után  a 10. óráján már magabiztosan hajtja végre a feladatokat, és ha lesve is, de nézi magát a tükörben és tetszik neki az, amit lát.

Mitől lesz valakinek egészséges az életmódja?

A mozgástól, az étkezéstől és a kiegyensúlyozott lelkiállapottól. A mozgás alatt értem a heti 2-3 alkalmat, az étkezés az egy külön téma, illetve hogy mi az egészséges és mi nem. Sok alapélelmiszer van, amit a nagyszüleink használtak, de mi már kihagyjuk. Azonban nem szabad mindent kiiktatni - kivéve, ha valamilyen ételallergiában szenvedünk. Meg kell találni az arany középutat, amiben még komfortosan érezzük magunkat.

Melyik sporteszközt tartod a leghasznosabbnak?

A saját testsúlyos edzést tartom a leghasznosabbnak, ezáltal mindent, ami kapcsolódik a gimnasztikáéhoz, a rúdtánchoz, a TRX-hez, a jógához és a pilateshez. Néha nem árt a súlyzós edzés sem. Ha az ember ügyesen kombinálja a sportokat, akkor hihetetlen eredményekre képes. Ezért van nálunk is többféle óratípus.

Milyen motiváció az, amely mindig hat rád, ha nincs kedved mozogni?

Ez nálam nagyon ritka, mert a sport teljesen beépült a mindennapjaimba és az életem része lett.

Minden reggel 30-40 percet edzek és délután órákat tartok, általában egy pihenőnapom van a héten, amikor teljesen passzívan pihenek, de ha úgy érzem hét közben, hogy nem kívánom a mozgást, akkor kihagyom. A sportot nem úgy kell felfogni, mint egy kényszer foglakozást, hanem mint napi rutint, (mint például az evést, olvasást, alvást). A lényeg hogy élvezzük azt, amit csinálunk.

Tovább

5 egészséges dolog, amit bármikor ehetsz vacsorára!

Amikor már annyira éhesek vagyunk, hogy kopog szemünk, vajon milyen egészséges dolgokat ehetünk - főleg egy kiadós edzés után? Egy nyers vegán sportolónő, egy modell, egy férfi edző és egy paleo blogger hölgy elmondják, hogy ők mit esznek vagy ennének ilyenkor!

Sulyok Csillag, nyers vegán sportoló

Ha este edzettem nálam egy kiadó vacsi 3-4 banánból áll, a délelőtti mozgás után hatalmas salátákat szoktam enni. Ez utóbbit paradicsommal, cukkinivel, kígyóuborkával dobom fel és napraforgó olajból készült öntetet rakok rá.

Sulyok Csillag

Tovább

Testileg és lelkileg kellemetlen neki, ha kihagyja az edzést: a capoeira könnyen függővé tehet!

Új sorozatomban a hét edzőjének égisze alatt minden alkalommal más edzőnek teszem fel ugyanazt az 5+1 kérdést. A kérdések mindig ugyanazok, a válaszok sportonként eltérőek. Józsa Csongor Cabeleira a capoeira mellett tette le a voksát hosszú évekkel ezelőtt. Az edzők górcső alatt sorozat következő szereplője erről a harcművészetről mesél, amit korábban már én is kipróbáltam.

Józsa Csongor Cabeleira

1. Miben rejlik az általad oktatott sport különlegessége?

Egyike a legszebb és legváltozatosabb mozgásformáknak, amikkel találkoztam: a harcművészet, a tánc és az akrobatika harmonikus ötvözete. Talán nem az igazi szó rá az ötvözet, hiszen nem egy hibrid stílus, amit táncos, harcművészeti és akrobatikus elemekből férceltek össze, a capoeira mozgásrendszere egységes egész.

Tovább

Az izzadó testek és dagadó izmok egy órája: HRT Fitness

Rajt:

HRT, azaz Health Rescue Team. A megkeresés részemről indult, de állításuk szerint beelőztem őket tettemmel. Ennek örültem, annak végképp, hogy egy olyan terembe kellett mennem, ami mellett rengetegszer elmentem azelőtt, de nem volt okom korábban bemenni oda. Hát lássuk!

Tovább

Edzők górcső alatt: az örökmozgó, aki önmagát motiválja

Új sorozatomban a hét edzőjének égisze alatt minden alkalommal más edzőnek teszem fel ugyanazt az 5+1 kérdést. A kérdések mindig ugyanazok, a válaszok sportonként eltérőek. A sort Gyöngyösi Szilvi GrandUP edző nyitja.

Gyöngyösi Szilvi

Miben rejlik az általad oktatott sport különlegessége?

A GrandUP egy táncos alapú irányzat. Mint olyan, ez is nagyon egyszerű elemekből áll, de elsősorban a modern táncos alapelemeket használja fel. Ami a legfontosabb, hogy komplexitásában eltér a legtöbb táncos fitnesz irányzattól. Azt gondolom, hogy ez az egyetlen olyan táncos irányzat, ami konkrét koreográfia megtanítása nélkül is működik már az első órán. Olyan élményt kap a vendég, ami a GrandUp sajátossága is egyben, ezt én úgy nevezem hogy 'aha-élmény', ami magabiztosságot kölcsönöz a vendégnek. Gyakorlatilag a legvégén a nyújtás nem zárja az órát, hanem a finálé előtti részben helyezkedik el, a fináléban pedig visszatérnek az egész órán legkedveltebb elemek.

Tovább

Mehet a like!

Budapesti sportok - Move it, Blondie

blogavatar

Sportolnál, de sosem hallottad az edzés nevét azelőtt? Nem tudod, mit válassz, mennyibe kerül és hogy mire számíts? Ne kockáztass, én minden sportot kipróbálok helyetted Budapesten - tapasztalataimat a blogon osztom meg Veled! Emellett ismert emberektől, sportolóktól, edzőktől olvashatsz inspirációkat, hogy még a legzordabb időben vagy fáradtan is örömmel menj el edzeni. Mindez egy lelkes, szőke lány szemén keresztül, szubjektíven - nem csak nőknek! Földön, vízen, levegőben.