Ezennel megtanultam a vízen guggolni: FloatFit® HIIT

Rajt:

Szuper királyság, ha az ember télen a vízzel tud érintkezni beltéren, méghozzá úgy, hogy a(z általam cukinak tartott) kisgyerekek úszó gumikacsázása és hangszínük próbálgatása nem ezzel egy időben történik. A címmel kapcsolatban leszögezem, hogy nem törtem Jézus babérjaira, csupán egy Magyarországon újonnan megjelent edzést teszteltem a hűvös téli napok egyikén, méghozzá kétszer is.

Ahogy én láttam:

Habár korábban már sokat hallottam róla, a belvárosban található edzőteremben csak most először járok. Pozitívum, hogy nincs messze a lakhelyemtől és bent egy csöppet sem érezni, hogy a város központi részén lennék, ugyanis nincs zavaróan fullhouse. Magam is meglepődöm, hogy a recepciós a nevemen kívül még azt is el tudja mondani, hogy milyen bloggal foglalkozom - ez elég jó indítás, köszi!

A edzésre az oktató - aki egyben jóga oktató -, Ami invitált meg, akivel már az öltöző előtt összefutunk és bemutatkozunk. Az említett helyiség mellesleg tiszta, egy csöppet kicsi, de nagy tumultus híján szerencsére mindannyian elférünk. Innen nyílik az uszodarész, ahol edzeni fogunk és nem titok, hogy bőrig fogunk ázni.

vízen sport hiit tréning medence víz budapest jóga SUP

A FloatFit® edzés esetében számolni kell azzal, hogy egy SUP-szerű, Aquabase® deszkán kell végig helytállni, a vízen. Már az első percben kiderül, hogy naiv vagyok, ugyanis nem véletlenül mondták előzőleg, hogy olyan ruhát hozzak, amit nem sajnálok: a deszkákat a medencébe (ha kell) közös erővel tesszük be és rögzítjük. A vízen deszkázás egyik alapvető szabálya pedig, hogy a közepén lévő lótuszhoz mindig úgy igazodjunk, mintha az függőleges helyzetben kettévágna minket. Azaz legyen magunk alatt, a két lábunk között.


A HIIT (High Intensity Interval Training) edzésre való bemelegítés főként jógás elemekkel kezdődik. Az egyik alkalommal piramis edzés volt, azaz könnyű-nehéz-nehezebb-könnyebb-könnyű, így váltották egymást a gyakorlatok 45 perc alatt.

vízen sport hiit tréning medence víz budapest jóga SUP
Jógás elem az edzés közben

Míg a másik órán kevesebb volt a jógás mozdulat, más az oktató edzői stílusa és egyre erősödő mozdulatsorok voltak. A legvégén páros gyakorlatként egyperces kitörések, plankek, hasizmozások váltották egymást, miközben a másik fél hullámokat generált izomból.

vízen sport hiit tréning medence víz budapest jóga SUP
Oldal plank
vízen sport hiit tréning medence víz budapest jóga SUP
Hullámok generálása, a hangsúly az egyensúlyunk megtartásán volt

Hibázni mindig lehet, ez esetben viszont az csobbanást jelent. Sikerül is, amikor a 45 fokos oldalugrásokat 90 fokosra növelik, végül 180 fokot kell(ene) forognunk - ugranunk. Itt elsőként én nyitom a vízbe esés körét, majd a másik két lány folytatja a sort.

vízen sport hiit tréning medence víz budapest jóga SUP
Zutty!

A csobbanás éppen hogy felfrissít a párás levegőben, amikor már az arcomról csorognak a sós izzdaságcseppek! Mindeközben az ablakon át a szomszédban gyúrók és a medence körül tartózkodók ezt végignézhetik, némelyek mosolyognak az egyensúlyozásokon, bár ez egyikünket sem izgatja.

Két gyakorlat között háton fekve pihenünk meg, ekkor van időm feltekinteni: a kivilágított medence vízén fekszem, miközben a fejem fölötti ablakon keresztül látom az esőcseppeket, szürreális érzés.

vízen sport hiit tréning medence víz budapest jóga SUP
A pihenést megszakítjuk ugrálásokkal, hullámok generálásával (taposással), guggolásokkal, de van burpee és hasizom erősítés is, persze többféle verzióban. Ezek után nem meglepő, ha azt mondom, hogy igencsak pulzusnyugtató a végén lévő nyújtás.

vízen sport hiit tréning medence víz budapest jóga SUP

Ami fontos:

Ha megvolt az első vízbe zakózás, már a maradék komfortérzet is elszáll, de jó értelemben. Úgy érkeztem, mintha edzésre mennék: edzőfelső, edzőalsó és sportmelltartó, csak papuccsal és nagy törcsivel kiegészítve. Közben is valamelyest, de másnap még inkább éreztem az izomlázat, hiszen a kiscsoportos edzésen nem csak a gyakorlatokat kell helyesen kivitelezni, hanem a folyamatos egyensúly megtartására is törekedni. Aki egy csöppet is késztetést érez arra, hogy valami újabbat próbáljon ki, amit még a Balcsin SUP-ozás vagy jógázás mellett is tud gyakorolni, annak itt a perfekt lehetőség. Ráadásul beltéri órák már Pécsen és Tatán is vannak.

Hol? Bliss&Body Fitness és Wellness Központ, 1066 Budapest, Ó u. 43-49.
Mit vigyél? Edzőcucc, papucs, törölköző, kitartás és core izmok
Mennyibe kerül? Budapesten 3900 Ft/alkalom, foglalás: https://booked4.us/fliatfithungary/Places/Index
Férfi/nő arány: csak nőkkel találkoztam, de férfiak is járnak

Tetszik a HIIT tréning, vagy a vízes sportok? Itt és itt olvashatsz további szubjektív beszámolókat róluk! Méder Áron földkerülő vitorlázó interjúját pedig ezen a linken érheted el.

Tovább

Edzés közben gumikötelek tartják össze a lábam: DBands

Rajt:

A Facebook oldalamon kaptam egy levelet Marcitól, akivel később beszélgetésbe kezdtünk. Mesterségének címere: edző, munkakörének velejárója a DBands. Végül a Sport11-ben kötöttem ki és megtudtam miről is szól ez az óra.

Ahogy én láttam:

A történetünk egy hideg téli estén kezdődik. A Kánai útnál lévő sportkomplexum egyszerűen hatalmas, így percekig sétálunk, mire megtaláljuk a főbejáratot. A főrecepción eligazítanak minket, az első emeletre kell mennünk a fitneszteremhez.

Ott már a konditerem recepciósa informál, hogy mit merre találok és miután a kulcsit is odaadja, betűzök az öltözőbe. A helyiség tiszta, a szekrények nem a legnagyobbak, de elférnek a dolgaim. Öltözőből ki, jobbra fordulás, le a lépcsőn, majd ott ismét egy balos – ha jobbra mennék, gyúrásba torkollna a dolog, mivel ott a konditermi rész van.

A nem ugri-bugrira épülő óra perceken belül kezdődik, közben befut az edzőnk is, aki már elsőre szimpatikus (és magas). Egy könnyed „Átmozgatom a testemet, mert az jó lesz neki”-típusú melegítés után jöhet a tematikus részekre bontott óra.

Földön budapest sport
Felcsatolás folyamatban

Miután az első percekben eléggé átmelegedtem, itt az ideje annak, hogy az óra névadóját, a Dbands-et magamra csatoljam – persze segítséggel, ugyanis még azt is elmagyarázza az edző, nem dob egyből a mély vízbe.

Földön budapest sportJó edző létére a törzserősítésről ő sem feledkezik meg, nagy hangsúlyt fektet rá! Sőt, nem rest guggolásból felugrást és step padot is bevetni a lefárasztás érdekében. Másnap éreztem is a törzsizmaimat és a guggolásból felugrás miatt a combjaimban is volt egy kis izomlázam.

Földön budapest sportFöldön budapest sportPontosan mit tud az eszköz?

„A DBands egy térd fölé csatolható, orvosi szilikonnal megerősített pánt, mely elöl és hátul 1-1 gumikötéllel kapcsolja össze a két lábat. Az eszközt kezdetben az élsportban használták a gyorsaság, a dinamika és a robbanékonyság fejlesztésére, azonban hamar rájöttek, hogy alakformáló hatása elkerülhetetlen: kiválóan alkalmas a kritikus területek (comb-has-popsi) formázására” – mondta az edző, Berkes Márton.

Földön budapest sport

Földön budapest sport

Földön budapest sportAmi fontos:

(Mindig plusz pont, ha egy edző megkérdezi az esetleges sérüléseimet.)

Az edző szavaival élve: „A DBands a mozgásláncba beépülve együtt mozog a felhasználóval, így a tér bármely pontjába történő elmozdulás során mindig részt vesz a munkában, nem csúszik el - szemben a lábra húzható egyszerűbb gumiszalagos ellenállásokkal. Nagyon jól használható más funkcionális eszközökkel együtt (pl. TRX), ezáltal új szintre emelhető az edzések intenzitása és hatása.”

Hol? Sport11 Fitness, Budapest XI. Kánai út 2.

Mennyibe kerül? http://sport11.hu/wp-content/uploads/2016/01/%C3%81rlista-Csoportos-%C3%B3ra_2016.01.01.pdf

Mit vigyél? törölköző, edzőcucc cipővel, víz

Korosztály: 23-55 év (látogatásomkor az edzőn kívül csak nők voltak)

Pontozás

Kínzó faktor: 8/10

Ennyire formál: 7/10

Edző: 10/10

Helyszín: 7/10

Ennyire fáj másnap mindened: 6/10

Tovább

A hatékony és magyar vízi sport: Aquawallgym

Rajt:

Az ismerősömtől egy buli során hangzott el az a kérdés, hogy hallottam-e már az Aquawallgym-ről? Egészen addig csak az aqua fitness volt ismert fogalom számomra, szóval kíváncsivá tett a dolog. Ezt követően vettem fel a kontaktot azzal a magyar férfival, aki megalkotta a világszerte(!) alkalmazott sporteszközt - ami Magyarországon méltánytalanul kevés visszhangot kapott.

vízen kötél kitartás budapest uszoda

Ahogy én láttam:

A Komjádi uszoda előtt már a szabad parkolóhely megtalálása is kisebb fajta kihívást jelent számomra a szombati napsütéses délelőttön. Az előtérben már vár minket Péter, aki az edzést fogja tartani.

Tovább

Molnár-Odri Attila: „Nincs plafon a gyakorlatokban!” – Ez tesz igazán büszkévé egy sportolót

Molnár Attilával egy spártai edzés alkalmával ismerkedtem meg. Ezúttal az emberi testet a legjobb "sporteszköznek" tartó tréner lesz az edzők górcső alatt sorozatom következő szereplője és megmondója.

a hét edzője funkcionális edzés budapest Molnár-Odri Attila

Miben rejlik az általad oktatott sport különlegessége?

A funkcionális edzés lényege a sportoló teljes testtudatának kialakítása az eszközök és a saját súlyos gyakorlatok végtelen tárházának segítségével. Különlegesnek tartom a ezt a mozgásformát a természetessége és a legfőbb motiváló ereje miatt, miszerint nincs plafon a gyakorlatokban. Ez alatt azt értem, hogy folyamatosan lehet színezni, egyik gyakorlatból következik a másik, majd azt is egyre nehezebbé lehet tenni. Minél színesebb és komplikáltabb egy gyakorlat, annál jobban fent lehet tartani a sportoló figyelmét és nem hogy unalmas, inkább szórakoztató lesz egy edzés. Ez nagyon fontos, ha hosszú távon, életvitel szerűen edz valaki. Sportoláskor fontos az érdeklődés fenntartása és a mozgás közben történő szórakozás mellett a stresszoldás is.

Tovább

Mehet a like!

Budapesti sportok - Move it, Blondie

blogavatar

Sportolnál, de sosem hallottad az edzés nevét azelőtt? Nem tudod, mit válassz, mennyibe kerül és hogy mire számíts? Ne kockáztass, én minden sportot kipróbálok helyetted Budapesten - tapasztalataimat a blogon osztom meg Veled! Emellett ismert emberektől, sportolóktól, edzőktől olvashatsz inspirációkat, hogy még a legzordabb időben vagy fáradtan is örömmel menj el edzeni. Mindez egy lelkes, szőke lány szemén keresztül, szubjektíven - nem csak nőknek! Földön, vízen, levegőben.