A zsigerekig hatoló elektronikus zene tánca a testünkben: sejtedzés

A 111 szép szám. A blogomat is 2013.11.11-én indítottam el, ezért úgy gondolom, ennél a számnál megállok a sporttesztelésekkel. Nincs vége, de úgy döntöttem, egyelőre felkészülök a további 111-re.

Rajt:

Ezen alkalomból egy igen különleges táncfajtát mutatok be, a sejtedzést. Nem először közelítem meg a testedzést a belső szinteken. Ahogy anno a Feldenkrais, vagy a Nia esetében, a tánc mellett itt is masszívan a belső érzetekre figyelünk. Szinte kényszert érzek arra, hogy folyamatosan becsukva tartsam a szemem, miközben zenére mozgok, a Jurányi házban.

Ahogy én láttam:

Miről van szó?

földön tánc sportBuda művészeti és kulturális, sok emeletes, hippi iskola kinézetű helyszínéről, ahol minden különlegesség találkozik. Ennek az rendhagyó épületnek az egyik emeletén találkozom a terem mellett ülő oktatóval, Matisz Vikivel. A közvetlensége és a jelleme már belátást ad abba, ami velem fog történni, miután átöltöztem kényelmesbe. Lássuk!

földön tánc sportMint Ozora és egy diszkó keveréke, ahol csukott szemmel mozogsz, apró mozdulatokkal kezdve, kiindulásképpen minden testrészt (boka, térd, nyak stb.) átmozgatva, percenként egyre inkább belendülve. Nincs olyan porcikám, ami ne indulna meg deep house, techno vagy akár egy reaggae-szerű zenére. Kívülről nézve kattantságnak tűnhet, belül azonban nincs korlát, csak önfeledtség.

földön tánc sport

Földön fekve is csúszunk, kecsesen, máskor vadul siklunk, forgunk; a flow ez esetben nagyon fontos, nincs megállás, közben a testünk is felhevül, komoly külső.belsú mozgolódás történik. Mindeközben Viki angolul és magyarul is elmondja a vegyes anyanyelvű csoportnak az instrukciókat. Mindenféle kontakt, vagy összeütközés eközben megengedett a másikkal, olykor olvadunk - szó szerint: eleinte a talpunkon állva, majd a földre érkezve testünk “leomlik” -, emlékszem, utoljára gyerekkoromban, egy forró nyári napon “dobtam le” a testem a fűbe úgy, mint ahogy itt vetődök a talajra.

földön tánc sportA sejtedzés neked szól, akkor is, ha üvöltő zenére akarsz dühöngeni, és akkor is, ha élő bizonyosságot akarsz nyerni arról, hogy a tested egy intelligens rendszer. Már egy órán belül elfáradsz, ezért is fog jól esni a végén lévő lazítás és meditatív állapot.

Ami fontos: Nincs kényesség, ha a mozdulat azt kívánja, simán, egymást követve levetjük magunkat a földre, ezzel számolnod kell ruha tekintetében. Ez nem egy ducitréning az óra, de aktív, és csodálatos, amikor tudatosan érzékeled utána az egyensúlyod, sőt az is lehet, hogy másképp jársz utána, máshova helyeződnek a súlypontok. Pár nappal később is intenzíven élt bennem a sejtedzés nyújtotta élmény, gyakorlatilag kitáncoltam magamból 90 perc alatt minden fájdalmat és rossz érzést.

földön tánc sport

Hol? ZéróPlusz Táncstúdió (http://www.zeroballet.com/kapcsolat),
mit vigyél? iszonyat kényelmes ruhát, télen akár zoknit is, mivel óra közben is olykor szellőztetnek,
mennyibe kerül? 2000 Ft / alkalom 6800 Ft / 4 alkalmas bérlet (8hétre) 12000 Ft / 8 alkalmas bérlet (8hétre), a bérletek a hétvégi workshopokra is felhasználhatók.

Jó-jó, de motivációra van szükségem! Akkor kattints ide!

Tovább

4 dolog, amin az újévi fogyási fogadalmak elbuknak

Az újévben a legtöbben a fogyást tűzik ki céljukként: januárban megtelnek az edzőtermek, mindenki a diétás recepteket bújja. Aztán valahogy elfogy a lelkesedés, és az év végén a legtöbben ugyanott tartanak, mint 365 nappal korábban. Miért van ez így, hol bicsaklanak meg az újévi fogyási fogadalmak? Sávoly Dóra, a Fit Club Zugló személyi edzője személyes tapasztalatai alapján azt is elmondja, mit tehetünk, hogy céljaink megvalósuljanak.

Gyors, radikális változást akarunk

Nagyon sokan követik el azt a hibát, hogy az újesztendőben 180 fokos fordulatot akarnak venni, és egyik napról a másikra radikálisan megváltoztatják az étkezésüket. A tapasztalat az, hogy nem fog működni! A szervezetünket nem sokkolhatjuk hirtelen: mind az edzésben, mind az étkezésben is a fokozatosságot és a tudatosságot tartsuk szem előtt. Idő kell az agyunknak is és a testünknek is, amíg  megszokja az új rendszert.

Magunk akarjuk kitalálni a testmozgást

A fokozatosság az edzésekben is fontos tényező, mondja a Fit Club Zugló edzője. Először csak átmozgató jellegű, könnyed edzésekkel kezdjünk, és utána lehet napról napra jobban terhelni magunkat. Így nem történik meg az a gyakori eset, hogy feladjuk két hét után, miután túlerőltettük magunkat, izomlázunk lesz, és elmegy a kedvünk az egésztől. Ha valaki eddig nem folytatott sportos életmódot, mindenképpen érdemes felkeresni egy személyi edzőt, hiszen sokat tud segítni az esetleges sérülések elkerülésében. Eleinte elég a heti két-három edzőtermi alkalom, amelyet a későbbiekben képességeinknek megfelelően növelhetünk. A személyi edző sokat tud segíteni abban is, hogy otthon milyen feladatokat tudunk végezni, ha épp nem jutunk el a terembe. És az étkezéssel kapcsolatban is sok jó tanáccsal lát el.

újév fogadalom edzés kaja sport
Sávoly Dóra

Koplalós diétát választunk

A könnyedebb diétákkal érdemes kezdeni a fogyást az újesztendőben. Nem kell egyből kemény önsanyargatásba kezdenünk megvonva vagy radikálisan csökkentve a szénhidrátot, vagy ami még rosszabb: koplalásba kezdeni. Ez nem tartható fenn hosszú távon, és nem is egészséges. Sávoly Dóra azt javasolja, olvassunk utána a helyes táplálkozás alapjainak, de még inkább: kérjünk tanácsot szakembertől.

Hamar engedünk a csábításnak: így tegyünk ellene!

A nagy elhatározások általában az első kísértésekig tartanak: egy-kettőnek még ellenállunk, de a harmadiknál már elcsábulunk. Ez komoly hiba, mert itt szokott megbicsaklani a sok egészséges terv. Ha az év folyamán a párunkkal, barátokkal, kollégákkal beülünk valahova, ne hagyjuk elcsábítani magunkat az olajban tocsogó sült krumplira, a gusztusos sütire, üdítőre. Ilyenkor nagyon kell koncentrálnunk a célra, és ezek helyett salátát, cukormentes desszertet, italt válasszunk – minden esetben! A hétköznapokon előnyös, ha magunk tudunk főzni, hiszen így ellenőrzött egészséges alapanyagokból tudjuk elkészíteni a menüt, akár több napra előre. Persze ha ez nem megoldható, akkor a diétás fogásokat kiszállító cégek is jó alternatívák lehetnek: a fix ebéd nem visz el a hirtelen megoldandó (általában egészségtelen), gyors étkezések irányába.

Még egy trükk: mindig legyen nálunk valamilyen, az egészséges étkezési rendszerbe illeszthető nasi, például proteinszelet, olajos magvak, pár szem aszalt gyümölcs, alma, sárgarépa. Ezzel megoldhatjuk, hogy ne legyünk farkaséhesek, mert akkor sokkal többet fogunk enni, és óhatatlanul a kalóriadúsabb falatokat választjuk.

Tovább

Ha ezt a minimális időt magadra fordítod, a januárt tuti nem kerek formával fogod kezdeni

Sokan tartanak attól, hogy az ünnepek alatti nagy lakmározásban felszalad rájuk néhány felesleges kiló. Ez nem egyedi jelenség, azonban ha napi negyed órát magadra fordítasz és betartod Sávoly Dóra, a Fit Club Zugló személyi edzőjének edzéstervét, megúszhatod a januári mérlegeléssel járó kiakadást.

"A karácsony és szilveszter közötti időszakban érdemi, tartós elhízás nem lehetséges", nyugtat meg elsőként mindenkit Sávoly Dóra személyi edző és női thai bokszoló, aki a Fit Club Zuglóban több száz embert hozott már formába. Nyugodtan megkóstolhatjuk a nagyi bejglijét és a gazdag tálakat."

Néhány kiló felszaladhat, de azt az ünnepek után edzőtermi munkával viszonylag hamar le lehet dolgozni. "Nem ezzel van a legtöbb nehézség, hanem a hónapok, évek alatt a mozgástól elszokott testet ismét fitté formálni", teszi hozzá. Ha azonban szeretnénk az ünnepek alatt is jól érezni magunkat, és a testsúlyunk növekedését menetközben megakadályozni, azt ezúttal otthon, bármilyen eszköz nélkül, mindössze napi negyedórás ráfordítással is megtehetjük.

Tovább

Elindult a nevezés a legmenőbb magyar futófesztiválra

A Tihanyi Félmaraton történetét már sokan ismerik: a szervezők 2015-ben pár barátjuknak hirdették meg az eseményt, mondván vegyenek részt rajta mindenféle tét nélkül. A pár barát mellé sok más ember is csatlakozott és az esemény mostanra szépen túlnőtte magát. Olyannyira, hogy az őszi szezonra egy testvérversenyt is bevezettek, a Szigligeti Félmaratont, ami mellesleg az első balatoni futóversenyem volt 2016-ban. Futhathsz 7, 10, 21 kilométert, de a félmartont is teljesítheted akár párban vagy trióban. No de, itt még nem áll meg a történet, ugyanis egy bulival egybekötött eseményről beszélünk.

Íme, a teljes program:

08:00-től nyit a központ, rajtcsomagátvétel 11:45-ig
10:00-10:30: Lőrincz Olivér állóképesség specialista és edző előadása
10:30-11:00: Maráz Zsuzsanna, a 2017-es Spartathlon 2. női helyezettjének előadása
11:00-11:30: Nagy Katalin, ultramaratoni futó, világbajnok, amerikai csúcstartó, az amerikai ultrafutó válogatott tagjának előadása
11:45: közös bemelegítés Csécsei Zoltán, Guinness-rekorder ultrafutóval 12:00: szakaszos rajtolás
14:00: eredményhirdetés
14:30-15:00: Csere Gáspár mesél a Berlin Maratonról
15:00-15:30: Szőnyi Ferenc ultratriathlon világbajnok előadása
15:30-16:00: dr. Baji Balázs világbajnoki bronzérmes és Európa-bajnoki ezüstérmes magyar gátfutó előadása
16:00-tól: folyamatos fellépők egészen éjfélig (programbontás hamarosan) 16:00-17:30: egy belvárosi őrület, a Dynamite Dudes rockabilly élő koncertje 17:30-18:30: Gájer Bálint élő fellépése
18:30-20:27: dr. Catch (Bálna, Gozsdu, Ötkert, BoB, Matróz, Klikk, stb. rezidens) a legtoppabb klubzenékkel
20:27-től közös naplemente nézés, majd buli Lauer Krisztiánnal, aki 2017-ben itt teljesítette élete első félmaratonját
00:00 - a IV. Knauf Tihanyi Félmaraton Fesztivál zárása

A 2018. május 26-i Tihanyi Félmaraton eseményre az előnevezés ezennel elkezdődött a futniszep.hu oldalon, a korábbi évek tapasztalatai alapján pedig érdemes mielőbb nevezni. Én tuti ott leszek! ;)

Tovább

A foci valójában veszélyesebb sport, mint a thai box

A zuglói thai box teremben sok minden történt, amióta utoljára jártam ott. A muay thai-t elközelezetten hirdető helyen nem csak a felnőtteket, de a fiatalabb korsztályt is lelkesen, méghozzá edukálva edzik - ezúttal egy thai bajnoktól tanulhattak a kicsik.

Több mint harminc, eltökélt, 6-13 év közötti harcosjelölt gyűlt össze a budapesti, zuglói Thai Box Akadémián, hogy éljen a ritka lehetőséggel, és autentikus technikát tanuljon a harcos nevén Check Binként ismert Deo Petsangkhat bajnoktól és edzőtől. Az egész napos, monstre szeminárium a szentendrei thai box klub és a zuglói Thai Box Akadémia összefogásából jött létre, ami mintaszerű a sportág életében.

Tovább

Mehet a like!

Budapesti sportok - Move it, Blondie

blogavatar

Sportolnál, de sosem hallottad az edzés nevét azelőtt? Nem tudod, mit válassz, mennyibe kerül és hogy mire számíts? Ne kockáztass, én minden sportot kipróbálok helyetted Budapesten - tapasztalataimat a blogon osztom meg Veled! Emellett ismert emberektől, sportolóktól, edzőktől olvashatsz inspirációkat, hogy még a legzordabb időben vagy fáradtan is örömmel menj el edzeni. Mindez egy lelkes, szőke lány szemén keresztül, szubjektíven - nem csak nőknek! Földön, vízen, levegőben.